הפגנה והזמנה לדיון המקדמי בעתירה
צילום: אילוסטרציה ממאגר התמונות החופשי Pixabay.com

הפגנה והזמנה לדיון המקדמי בעתירה

הערה: עדכון זה הוא בשיתוף ועד שכונת יפה נוף ומטה המאבק כפר נונה.

כולנו כבר יודעים שבתאריך 30 באוקטובר 2019, ממש בעוד ימים ספורים, בשעה 10:00 בבוקר, יתקיים דיון מקדמי בעתירה שהוגשה על ידי נציגי מטה המאבק, ובמימון המונים של תושבי העיר. העתירה מופנית כלפי החלטות העירייה אשר הובילו להגדלה בלתי-סבירה של סכומי הארנונה שמשולמים על ידי בית אב בשכונות שרונה ויפה נוף.

הדיון יתקיים בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, שממוקם בשדרות הציונות 3 לוד (מרחק של מספר דקות במונית מתחנת הרכבת בלוד), באולמה של כב’ השופטת איריס רבינוביץ’-ברון (שילוט המכווין למספר האולם נמצא בכניסה לבית המשפט).

הפגנה - על שום מה?

לאורך כל הדרך, מאז פרוץ משבר הארנונה בתחילת שנת 2019, ציינו העירייה וראש העירייה, שהכספים הנגבים המצויים במחלוקת, לא יוכנסו – בשלב זה – לתקציב העיר לשנת 2019.

למרות זאת, לפני מספר ימים זומנה ישיבה מיוחדת שלא מן המניין של מועצת העיר, לשם תיקון תקציב 2019, ובין היתר – לשם הכנסת הכספים שבמחלוקת אל תוך התקציב, הכל – בדיוק יום אחד לפני הדיון המקדמי בעתירה, כלומר בתאריך 29 באוקטובר 2019.

איננו יודעים מה עומד מאחורי התנהלות תמוהה זו, ומדוע אצה לעירייה הדרך לתקן את התקציב, ולנסות לקבוע עובדות בשטח, בשעה שתלויה ועומדת מחלוקת לגיטימית בנושא, המתבררת בבית המשפט. ספק בעינינו אם כך הייתה מתנהלת רשות מקומית סבירה, אשר באמת ובתמים מעוניינת למצוא פתרון למצוקת התושבים.

בשל מעשה זה, תתקיים הפגנה בסמוך לבניין העירייה, בתאריך 29 באוקטובר 2019 החל מהשעה 19:30. ההפגנה בתיאום עם משטרת ישראל. הציבור מוזמן. יש להישמע להנחיות מארגני ההפגנה.

מודעה הפגנה תושבי כפר יונה כנגד עיריית כפר יונה

מעורבות וסולידריות

על פי תחזית מזג האוויר המעודכנת לעת הזו, ייתכן שמזג האוויר יהיה גשום, ובמקרה כזה אנו ממליצים להגיע עם ביגוד מתאים ומטריות. מזג אוויר קשה עלול להיות “תירוץ” טוב למה לא להגיע להפגנה. אנו מפצירים בכם לפנות זמן, ללא קשר למזג האוויר, על מנת להשתתף בהפגנה. הפגנה זו עשויה להסביר לעירייה, שלא למסלול הזה פיללנו כשבחרנו בה בדיוק לפני שנה אחת.

בחרנו לסיים את העדכון שכאן במלים שהגיעו לידיעתנו, אשר נוסחו על ידי גורם מוועד בריגה – פרויקט הנמצא בשכונת יפה נוף – לאחר שיח התושבים שהתקיים השבוע:

“ביום שלישי הקרוב, ה- 29.10 בשעה 19:30 יש הפגנה בזמן ישיבת העיריה. בישיבה יצביעו על הכנסת כספי הארנונה העודפת לתקציב 2019. כספים אלו נגבו על החניונים התת קרקעיים. אם לא נגיע לעצור את המהלך, כנראה שיהיה בלתי אפשרי להחזיר את הגלגל לאחור. אל תלכו שולל אחר דרישת התשלום לארנונה שחלקכם קיבלתם. הארנונה לדירת 5 חדרים היא כ- 2,000 ₪ לחודשיים.

כל מי שהגיע היום, כל הכבוד. ביום שלישי הקרוב תביאו גם שכן, בן/ת זוג. תביאו את הילדים שילמדו שאזרחות טובה זה להפגין כשפוגעים בכם.

עוד כמה ענינים מרגיזים עבור מי שפחות עקב 😡:

1. מדובר בישיבת מועצה שלא מן המנין, (כלומר כזו שלא היתה חובה לקבוע אותה) שנקבעה ותוזמנה ליום שלפני הדיון בעתירת התושבים בבית המשפט העוסקת בכספים אלה בדיוק. מחטף ? אתם אמרתם.

2. הכל בהמשך לסירוב השרים לאשר את בקשת העיריה לשינוי הצו. בקשה שאליה צורפו לכאורה דברי הסבר שנועדו מלכתחילה לחייב את השרים לסרב, כי כפי שהוצגו מדובר בשינוי שיטת מדידה – דבר שלא ניתן לאשר.

3. העיריה שכרה את שירותיו של משרד עו”ד יקר וחזק ע”מ להתגונן מול העתירה, בעוד שאם באמת היתה בעד התושבים  יכולה היתה להצטרף לעתירה או פשוט לא להתגונן.
עכשיו השאלה מה עובר לכל אחת ואחד מאתנו בראש.
יש כמה אפשרויות שעולות על הדעת:

1. זה קרב אבוד.
תשובה – כמו בכל דבר, זה אבוד רק אם נוותר מראש.

2. אנחנו לא מבינים בזה, יש מי שדואג לנו.
תשובה – זה נכון שיש מי שדואג אבל מבחינת הנפח והרעש זה לא מייצר מספיק תהודה ומשדר לעירייה ולגברת שאפשר פשוט להמשיך לא לספור את התושבים.

3. מדובר בשעות של השכבה למה לא מוחים בשעות יותר סבירות.
תשובה – זו השעה של ישיבות מועצה ועל החלק הזה אין לנו שליטה. אז מה עדיף, לגייס בן משפחה או שרותי שמרטפות או להשלים עם ארנונה של 2000 ש”ח לתמיד ?

4. סבבה לי ארנונה של 2000 ש”ח.
תשובה – אז בואו פעם אחת לפחות להפגין סולידריות לרב שזה יקר ובלתי סביר עבורו.

הסיבה לעשות רעש במיוחד בשלישי הקרוב היא העובדה שהכנסת הכספים לתקציב היא מחטף בזיוני, ובעיקר (כנראה, מעשית) בלתי הפיכה !
כי מרגע שהכספים יהפכו למקור תקציבי, כאשר תתבקש הקלה העיריה תדרש להצביע על מקור תקציבי חלופי.

 

כתיבת תגובה